Moeten we Facebook nu al voor het onderwijs afschrijven?

Rino Zandee schrijft: Jean Burgess doet verslag van haar ervaringen. En waarom zou je dan nog willen suggereren dat Facebook wellicht bruikbaar is voor onderwijsdoeleinden? Ik had willen reageren (zijn blog accepteerde mijn bijdrage niet): Misschien omdat Facebook sterk in ontwikkeling is, en het te vroeg is om deze applicatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom een elektronisch portfolio (en geen papieren)?

Via de kersverse SURFspace ben ik terecht gekomen bij het wetenschappelijke doch (?) leesbare artikel Web- or paper-based portfolios: is there a difference?. De auteurs (o.a. Erik Driessen en Jan van Tartwijk) geven hierin aan wat de toegevoegde waarde is van een elektronisch portfolio boven een papieren portfolio. Zij concluderen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Eindelijk: Surfspace

Het is er toch van gekomen.  De nieuwe onderwijsportal van SURFfoundation is life. En we noemen hem SURFspace. Deze onderwijsportal is dé plek waar heel veel relevante informatie over e-learning bijeenkomt. SURFspace is er vooral vóór en dóór ICT&Onderwijs professionals: het is voor iedereen mogelijk de portal te verrijken door

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie (t)e-learning trends

In The Future’s Hot for Learning Technologies doet Donald Taylor enkele voorspellingen over de ontwikkeling van (t)e-learning. Taylor signaleert drie belangrijke trends: De explosieve groei van social networking services. Deze zijn volgens Taylor niet speciaal ontwikkeld om te leren, maar wel alomtegenwoordig èn sterk gericht op conversatie ("the most natural

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder