Hoezo ‘evidence’?

In Pedagogische Studiën schijnt een discussie gaande te zijn over ‘evidence based’ onderwijs (ik lees het tijdschrift niet). Ik erger me met enige regelmaat over de opmerkingen die worden gemaakt over ‘evidence-based’ onderwijsvernieuwingen. In de eerste plaats omdat het héél lastig is om effecten van onderwijsveranderingen te meten. Het onderwijs

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Competentiegericht leren kan niet zonder ICT-ondersteuning

In 2007 is bij het ROC van Amsterdam een zoektocht gestart naar de gewenste ICT-ondersteuning van competentiegericht leren. De publicatie "Competentie Gericht Onderwijs bij het ROC van Amsterdam" vormt het verslag van deze zoektocht. Het ongeveer zeventig pagina’s tellende boekje -een uitgave van het ROC van Amsterdam en M&I-partners- is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ik ben niet tegen een elektronische leeromgeving!

Ik laat me regelmatig kritisch uit over elektronische leeromgevingen (ELO). Dat is waar. Maar ik ben niet tegen het gebruik van een ELO op zich. Eus van Hove schrijft bijvoorbeeld Bloggende beleidsmedewerkers realiseren zich onvoldoende wat de consequenties zijn van stelselmatig verkondigen dat dure elo’s beter vervangen kunnen worden door

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder