Het MBO kan trots zijn op haar deelnemers

Dat gevoel had ik donderdagmiddag, aan het eind van de conferentie Design4all. Deelnemers (leerlingen) van de toerisme/stewardessopleiding van Leeuwenborgh Opleidingen en deelnemers van ICT-opleidingen hebben ten behoeve van dit congres (met ongeveer 1600 participanten) uitstekend werk verricht. De jongens en meiden van de eerste opleiding fungeerden onder andere als zaalwacht

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blackboard verliest marktaandeel

Recent onderzoek toont aan dat ELO-marktleider BlackBoard in de VS en Canada marktaandeel aan het verliezen is. De Instructional Technology Council (ITC) -waarbij ongeveer 500 instellingen voor hoger onderwijs zijn aangesloten- heeft een enquête gehouden onder de leden. Enkele resultaten: E-learning wordt in toenemende mate gebruikt. Het aantal inschrijvingen is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Google in het onderwijs

Brenda Dyck van Education World® geeft in Google Goes to School: Google Tools for Educators een handig overzicht van de mogelijkheden die de suite Google for Educators biedt voor het onderwijs. Dyck introduceert eerst de verschillende tools, en presenteert vervolgens enkele suggesties voor het gebruik van deze applicaties binnen het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ik heb ‘kleur bekend’

Ik begin behoorlijk genoeg te krijgen van generaliserende en discriminerende opmerkingen aan het adres van groepen medeburgers. Eigenlijk had ik daarom vanmiddag mee moeten doen aan de manifestatie tegen racisme, voor solidariteit van Nederland Bekent Kleur. Door persoonlijke omstandigheden gaat dat niet lukken. Als doekje voor het bloeden heb ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Motiveer mij!

Via Graham Attwell heb ik onderstaande, fraaie (maar ietwat overtrokken) video gevonden. Dit keer gericht op jonge kinderen. Deze generatie zal de huidige generatie studenten vermoedelijk ruimschoots overtreffen, als het gaat om  activiteiten op internet. En moeten we daar als onderwijs wat mee? Centrale boodschap van de film: motiveer mij!

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder