Ik ben niet tegen een elektronische leeromgeving!

Ik laat me regelmatig kritisch uit over elektronische leeromgevingen (ELO). Dat is waar. Maar ik ben niet tegen het gebruik van een ELO op zich. Eus van Hove schrijft bijvoorbeeld Bloggende beleidsmedewerkers realiseren zich onvoldoende wat de consequenties zijn van stelselmatig verkondigen dat dure elo’s beter vervangen kunnen worden door

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Second Life en onderwijs: praktijkvoorbeeld

Ik heb regelmatig over de mogelijkheden en beperkingen van Second Life ten behoeve van het leren geschreven. College ’s geven binnen Second Life vind ik bijvoorbeeld minder geslaagd. Tijdens mijn presentaties haal ik als geslaagd voorbeeld soms een experiment van Helicon Opleidingen aan. Zij hebben deelnemers binnen Second Life paarden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Veiligheid op school: blended security

Aandacht voor security wordt steeds belangrijker, houd ik mijn gehoor regelmatig voor. Ik doel dan op meer aandacht voor digitale veiligheid. Bijvoorbeeld het voorkomen van het hacken van deelnemersadministratiesystemen en dergelijke. Vanuit die invalshoek begon ik ook het artikel Latest trend in school security: Convergence te lezen. Dit artikel gaat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internetgebruik in Nederland (en de rest van Europa)

In Nederland hebben we massaal internettoegang, en in veel gevallen ook nog eens breedband. Echter in vergelijking met andere Europeanen hebben Nederlanders relatief weinig ‘hogere internetvaardigheden’. Dat concludeert het Centraal Bureau voor de Statistiek. Ik had gisteravond al een nieuwsbericht gespot, en meteen gebruikt in de presentatie die ik vandaag

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Projectvoorstellen indienen rond mobile learning

Het Surfnet/Kennisnet innovatieprogramma roept onderwijsinstellingen op om projectvoorstellen in te dienen op het gebied van mobile learning. Onderwijsinstellingen kunnen hiermee maximaal 35 duizend euro subsidie ontvangen: We verwachten dat u in uw dagelijkse praktijk experimenteert met de mogelijkheden van mobile learning en op basis van een gelijktijdig uitgevoerd onderzoek de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder