Wat je moet weten over Google Apps?

Ik verzorg regelmatig -en al verschillende jaren- gastcollege’s en presentaties over trends in (t)e-learning. Elke keer pas ik mijn slides aan, omdat een nieuwe ontwikkeling geen hype blijkt te zijn maar een trend. Sinds enkele maanden heeft Google Apps een plek binnen ‘mijn trends’ veroverd. Dat dit terecht is, onderstreept

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

YouTube en onderwijs

Malmberg’s onderwijsblog besteedt aandacht aan een Amerikaanse docente die met leerlingen via YouTube wilde discussiëren over de kwaliteit van de films op YouTube. Daardoor ontdekte zij de mogelijkheden en beperkingen van deze online videosite voor het onderwijs. Onderwijs van Morgen concludeert dat YouTube geen geschikte leeromgeving is. En ook als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkt vernieuwend onderwijs wel?

Via collega’s ben ik vandaag geattendeerd op Relativering van wetenschappelijke bezwaren tegen vernieuwend onderwijs Van Piet van der Ploeg  (universiteit Utrecht en Saxion Hogescholen). Van der Ploeg wil met deze bijdrage -helaas een Word-document- vanuit vier invalshoeken vernieuwend onderwijs op een serieuze manier waarderen in termen van opbrengsten. Hij kijkt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een zak aardappelen, asperges en een muskusrat

Ik wilde net via de website van de Tweede Kamer het rapport van de Commissie Dijsselbloem downloaden. Toen ik bij de zoekmachine ‘Dijsselbloem’ intikte, kwam ik ook terecht bij de geschenkenregisters. Lachen! Zie bijvoorbeeld Geschenkenregister Tweede Kamer der Staten-Generaal december 2006 en 2007 (PDF). Een mij volstrekt onbekend kamerlid van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder