Ouders onderschatten risico’s internet, zegt internationaal onderzoek

Veel ouders hebben geen flauw idee wat hun kinderen op internet uitvoeren, en onderschatten hoe vaak hun kinderen geconfronteerd worden met ongepaste en ongewenste online activiteiten. Dat blijkt volgens eSchool News uit een grootschalig internationaal onderzoek dat is uitgevoerd door de firma Symantec. Voorbeelden van deze activiteiten zijn verzoeken om

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Effectiviteit instructie bepaald door methode, en niet het medium (?)

Clive Shepherd haalt een meta-studie uit 2006 aan, waaruit blijkt dat de instructiemethode en niet het medium de kwaliteit van onderwijs en opleidingen bepaalt. Shepherd merkt wel op dat media eigenschappen bevatten die enerzijds extra mogelijkheden bieden om interventies te plegen, maar anderzijds ook tot problemen kunnen leiden (denk aan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Universiteit Wenen vervangt BlackBoard door Fronter

The University of Vienna has chosen Oslo-based Fronter for its central Learning Management. The Fronter platform will be implemented this autumn. Fronter was chosen to replace Blackboard after an extensive tender process and intensive testing. Aldus The Norway Post. Ik vind dit bericht om twee redenen opvallend. In de eerste

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het portfolio gebruiken om reflectievaardigheden te stimuleren en beoordelen

Deze week verdedigde Erik Driessen zijn proefschrift "Educating the self-critical doctor. using a portfolio to stimulate and assess medical students' reflection". De laatste jaren wordt het (elektronisch) portfolio steeds vaker binnen medische opleidingen ingezet, om zogenaamde 'zachte vaardigheden' (zoals samenwerken, communiceren en reflecteren) te ontwikkelen en te beoordelen. Deze vaardigheden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder