Van “Tijd voor onderwijs” naar “Prioriteit voor onderwijs”

Begin april j.l. hebben we met een club GroenLinks-leden, die werkzaam zijn in het onderwijs, gediscussieerd over het rapport van de Commissie Dijsselbloem. De beleidsmedewerker van de Tweede Kamerfractie heeft mede op basis hiervan hoofdpunten voor de inbreng in het debat geformuleerd. En uiteindelijk heeft dit geresulteerd in de inbreng

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek over de effectiviteit van (t)e-learning

Er is in Nederland in toenemende mate aandacht voor evidence based onderwijs. Daarbij wordt wat mij betreft wel eens gedaan alsof we niets weten over de effectiviteit van didactiek. Daarnaast verliezen pleitbezorgers wel eens uit het oog dat de effectiviteit van onderwijs vaak lastig te bewijzen is. Bij (t)e-learning heb

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gratis online cursus over het gebruik van e-portfolio’s

Via e-learning.nl ben ik op het spoor gekomen van een gratis online cursus ‘Richtlijnen voor het gebruik van portfolio’s in competentiegericht onderwijs’ (Vrije Universiteit Brussel, met Creative Commons-licentie). Ik heb de cursus selectief bekeken. Het valt me op dat de informatie over het portfolio competentiegericht leren (het waarom?) summier is,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder