Wordt (t)e-learning vaak belemmerd door docenten en scholen?

Docenten en schoolorganisaties belemmeren lerenden vaak om ICT ten behoeve van het leren te gebruiken. Die conclusie valt te lezen in de bijdrage Are Schools Inhibiting 21st Century Learning?, naar aanleiding van een grootschalig onderzoek. Among middle and high school students, 40 percent indicated that teachers are limiting their use

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Go for Lombok

Binnenkort vertrekt een groep deelnemers van de sector Techniek van Gilde Opleidingen met begeleiders naar Lombok, Indonesië. Zij gaan daar werken aan het gebouw van een blindeninstituut, dat door enkele enthousiaste medewerkers van Gilde Opleidingen sector Techniek en VOS Opleidingsbedrijf is geadopteerd. De deelnemers gaan vooral schilderen, maar voeren ook

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De derde mediarevolutie

Deze week verschijnt het boek en de film ‘Me the Media – verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie‘. Lees de aankondiging bij FrankWatching. Ik heb de twaalf minuten durende film bekeken. Sterke opbouw. De eerste mediarevolutie heeft betrekking op de boekdrukkunst. De tweede mediarevolutie op de introductie van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Er is niet één (virtuele) wereld

Second Life is waarschijnlijk de bekendste, maar lang niet de enige virtuele wereld. Via George Siemens ben ik terecht gekomen bij het artikel Updated: Virtual Worlds Management Report: 100+ Youth-Oriented Worlds Live or Developing: While there are 60 listed youth worlds currently live, another 53 are in concepting, development, or

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorlopige resultaten Nationaal Gaming Onderzoek 2008

Frankwatching bericht over het onlangs gehouden seminar Serious Gaming (kijk ook hier en hier). Het meest relevante voor leren uit de presentatie van Peter Warman zijn wat mij betreft de eerste resultaten uit een vooronderzoek van het Nationaal Gaming Onderzoek 2008. Enkele gegevens uit Frank’s bijdrage: 72% van de respondenten

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder