Slechte voorspellingen

Top 87 Bad Predictions about the Future bevat een uitgebreid overzicht van voorspellingen die nooit zijn uitgekomen. Vaak zijn die voorspellingen gedaan door vooraanstaande experts. De lijst kent de volgende ordening: gebeurtenissen, gloeilamp, auto, vliegtuig, computer, radio, ruimtevaart, raketten, atoom- en kernenergie, films, telefoon/telegraaf, televisie, trein en andere technologieën. Er

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bijeenkomst ambassadeurs VO Kennisnet

Vandaag mocht ik twee keer een workshop verzorgen tijdens de landelijke ambassadeursdag voortgezet onderwijs van Kennisnet. Mijn workshop (in feite een combinatie van een presentatie, enkele stellingen en wat vragen) ging over social software in het onderwijs. De bijeenkomst vond plaats in De Fabrique, in Maarssen. Een aparte locatie. Vóór

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Britannica verandert

Volgens WebWereld buigt de vermaarde Encyclopaedia Britannica voor web 2.0. "Buigen voor" vind ik te sterk uitgedrukt. Wel probeert deze encyclopedie zich meer aan te passen aan het fenomeen van user generated content, te werken aan een community van abonnees en een bijbehorend business model te ontwikkelen. Verwacht geen open

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Veranderprocessen begrijpen

Via George Siemens ben ik vanochtend gestuit op het Satir change model. Dit model beschrijft fasen in een veranderproces. De bestaande situatie wordt door een externe factor beïnvloed. Dat kan bijvoorbeeld een nieuwe leidinggevende zijn, de introductie van nieuwe technologie of veranderende wet- en regelgeving. Daar komt verzet tegen. Vervolgens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social bookmarking in het MBO

Via Ken's e-learning blog kom ik net een goed (Australisch) voorbeeld tegen van social bookmarking binnen het middelbaar beroepsonderwijs: Training O2. Lerenden en docenten kunnen online bronnen met anderen delen, bronnen van anderen beoordelen en van commentaar voorzien. Verder kunnen leden ook communities via Training O2 vormen. De bronnen kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder