De kracht van Twitter voor leren

Jennifer Jones is zich tijdens een recent congres echt bewust geworden van de kracht van Twitter voor leren ontdekt. Ik kan niet alles plaatsen van wat Jennifer schrijft, maar onderstaand citaat sprak mij wel aan: Networked learners are more confident than individual learners in questioning authority, discovering alternative realities and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe feedback te geven

Will Thalheimer heeft literatuuronderzoek gedaan naar het geven van feedback en doet daar op zijn blog verslag van. Thalheimer presenteert eenentwintig bevindingen die in een uitgebreider rapport verder worden uitgewerkt. Hij concludeert dat feedback in het algemeen bijdraagt tot leren, maar dat feedback wel corrigerend moet zijn. Ook geeft hij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ik ben een vrouw

Moniek Verhaaren suggereert dat ik via Gender Genie eens moet kijken hoe mannelijk ik ben. Bij Gender Genie kun je (Engelstalige) teksten op ‘sekse’ analyseren. Ik heb een oudere, Engelstalige, blog post genomen en de tool er op los gelaten. Wat blijkt? Nooit geweten! Is dat misschien mijn digitale identiteit?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ELO’s en didactiek

Lisa Lane schrijft in Toolbox or Trap? Course Management Systems and Pedagogy dat het standaard ontwerp van elektronische leeromgevingen (met name nieuwe) gebruikers belemmert in de didactische vormgeving van leren met behulp van ICT. They (de commerciële ELO’s, WR) aren’t designed to encourage innovative teaching. As products marketed to institutions

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe wij leren?

Amy Christen van Cisco krijgt van Learning Circuits de kans om in The Way We Learn Now Cisco’s visie op leren te beschrijven. Het artikel leest als een behoorlijke klaagzang op het onderwijs. Samenvattend komt het op het volgende neer: Curricula must be created that do a better job of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder