De Petabyte Age: hoe meer we weten, hoe minder we kunnen verklaren?

Volgens Chris Anderson (van The Long tail) leven we in de Petabyte age: een tijdperk dat heel andere eisen stelt aan hoe we omgaan met informatie: The Petabyte Age is different because more is different. Kilobytes were stored on floppy disks. Megabytes were stored on hard disks. Terabytes were stored

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning en bootvluchtelingen

Marc Crolla mailde me vandaag de vertaling van een artikel uit het Spaanse El Pais. Het artikel gaat over een e-learning initiatief van de European Training Foundation (ETF). Dit Europese bureau voor onderwijs en werkgelegenheid in ontwikkelingslanden heeft Meda-ETE gelanceerd om jonge Noord-Afrikaanse werklozen aan een beroepsopleiding te helpen. Met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gebruik sociale netwerken geanalyseerd

Jongeren gebruiken heel andere sociale netwerk technologieën dan ouderen. Verder gebruiken vrouwen sociale netwerken anders dan mannen (building and nurturing relationships versus transacting). Twee conclusies uit de grootschalige Rapleaf Study of Social Network Users vs. Age. De meest gebruikte sociale netwerken (MySpace en Facebook) worden vooral gebruikt door 14-24 jarigen,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een offline college kent andere wetten dan een online college

Dat het sec opnemen en toegankelijk maken van college's niet werkt, illustreert het artikel Short and Sweet: Technology Shrinks the Lecture. College's van een begenadigd Amerikaans universitair docent werden door studenten negatief beoordeeld nadat deze college's via video werden uitgezonden. It was the most extremely boring thing my students had

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT biedt meerwaarde, blijkt uit onderzoek

De inschatting dat ICT meerwaarde biedt, wordt steeds meer ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. Dat concludeert Stichting Kennisnet vandaag in de monitor Vier-in-Balans. Twee conclusies: ICT kan bijdragen aan betere leerprestaties. Bij een verkeerde inzet, kunnen ICT-toepassingen leerprestaties van leerlingen negatief beïnvloeden. Het rapport zelf heb ik nog niet op de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder