Hoe motiveer je lerenden voor (t)e-learning?

Op de door Adobe gesponsorde InfoZone van de Chief Learning Officer vind je een white paper waarin Allison Rossett en Antonia Chan twaalf strategieën beschrijven waarmee lerenden gemotiveerd kunnen worden om aan (t)e-learning te blijven doen. Daarbij zien zij “e-learning 2.0” vooral als een kans. Als je door door ‘sponsorpraat’

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Master Mediapedagogiek

Joachim Wetterling vroeg me of ik aandacht wilde besteden aan de Masteropleiding Mediapedagogiek in Zwolle. In de opleiding Mediapedagogiek verken en analyseer je samen met staf en medestudenten de impact van de nieuwe media op opvoeding, onderwijs en jeugdzorg. Welke nieuwe, virtuele routes bewandelen opgroeienden op weg naar hun eigen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Michican LearnPort: online community voor docenten

De laatste editie van de Chief Learning Officer bevat een artikel over de Michican LearnPort: volgens de auteur een social networking service waar docenten met elkaar kunnen samenwerken en kennis kunnen delen. Michican LearnPort is een combinatie van een cursusgerichte virtuele academie en een online community. Binnen een half jaar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT-competenties voor docenten anno 2008

In The Future of Instruction: Teacher as ‘Co-Learner’ reflecteert Dave Nagel op de veranderende rol van de docent binnen het onderwijs van de 21ste eeuw. Hij refereert hierbij aan een bijgewerkte versie van het National Educational Technology Standards for Teachers (NETS-T) framework van de International Society for Technology in Education.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder