Digital storytelling en (t)e-learning

Het gebruik van social software kan leiden tot innovaties op het gebied van (t)e-learning, waarbij lerenden zelf een grotere rol spelen bij het creëren van content. Een voorbeeld daarvan is digital storytelling: door middel van verhalen en anekdotes probeer je een bepaald ‘punt’ te maken, bepaalde opvattingen kracht bij te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Aanpak ontwikkeling e-learning strategie

Ik krijg regelmatig vragen van studenten over aspecten van (t)e-learning. Maar slechts zelden zie ik uiteindelijk wat met de antwoorden is gebeurd. Maar er zijn ook uitzonderingen. Michaël Rosseel heeft voor een eindopdracht een presentatie (pdf, 2 MB) gemaakt over e-learning voor professionalisering van verpleegkundigen en vroedvrouwen van het Academisch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat kunnen je met Second Life bij bedrijfstrainingen?

In een kort artikel besteedt Chief Learning Officer Magazine aandacht aan Second Life voor trainingen. In het artikel komt een vertegenwoordiger van Maryland Association of Certified Public Accountants aan het woord. Deze organisatie heeft zich door een 18 jarige laten adviseren over de inzet van Second Life. Uiteindelijk heeft men

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Fusie Outstart en Eedo Knowledgeware

OutStart Inc. en Eedo Knowledgeware Corp. hebben aangekondigd te gaan fuseren en de naam OutStart te gaan voeren. Door deze krachtenbundeling zijn deze twee leveranciers van learning contentmanagement systemen meteen marktleider in deze (t)e-learning niche geworden. Het persbericht bevat de gebruikelijke merger-blabla, maar beschrijft niet hoe de fusie gerealiseerd wordt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social software verbindt instellingen en ‘slimme menigten’

Using Social Networking Tools to Engage the Wisdom of Teachers stelt dat het onderwijs nog steeds onvoldoende inspeelt op de collaborative nature of learning and literacy?, en lerenden onvoldoende stimuleert gebruik te maken technologieën die zich richten op samenwerking. Natuurlijk, schrijven de auteurs, hebben veranderingen plaats gevonden die in de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder