OWD 2008: de niet-bestaande net-generatie en de gevolgen voor onderwijs

Morgenmiddag verzorg ik tijdens de SURF Onderwijsdagen  een sessie met als titel: "De niet-bestaande net-generatie en de impact op het onderwijs". Hieronder vind je mijn presentatie. Lees ook hoe je op afstand kunt participeren. Surf Onderwijsdagen 2008 presentatie niet-bestaande netgeneratie View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: net-generatie gepersonaliseerd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OWD 2008: effecten van projecten

Van de eerste sessie na de opening hield ik het gevoel over: we krijgen de les gelezen. Twee adviseurs van KPMG maakten duidelijk dat binnen onderwijsorganisaties nauwelijks wordt gestuurd op planning, budget, functionaliteiten, resultaten, en projectdoelstellingen. Veel, meer complexe, projecten en programma's mislukken in de praktijk. Dat komt volgens KPMG

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weinig flexibilisering van het leren in Brits onderwijs

De British Educational and Communications Technology Agency (BECTA) heeft zeer recent het rapport Harnessing Technology Review 2008: The role of technology and its impact on education uitgegeven. Het rapport beschrijft een aantal ' uitdagingen' ten aanzien van de acceptatie van ICT binnen het onderwijs. Het rapport laat zien dat het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Web 2.0 en storytelling

Storytelling wordt al langer binnen leersituaties ingezet. Het patroon van het vertellen van verhalen verandert volgens Bryan Alexander en Alan Levine echter onder invloed van web 2.0. Volgens deze auteurs zijn de inhouden van verhalen beknopter geworden (microcontent) en werken mensen dankzij laagdrempelige social media met elkaar samen om verhalen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

(T)e-learning laveert tussen acceptatie en transformatie

ICT neemt binnen het onderwijs een belangrijke plaats in, maar van een echte transformatie van het leren heeft dit nog niet geleid. Dat stelt Joel Hartman in het artikel Moving Teaching and Learning with Technology from Adoption to Transformation. Het onderwijs lijkt meer te investeren in nieuwere, betere, technologieën dan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder