Weer een reden om op Obama te stemmen

Internetgoeroe Vint Cerf roept in een videoboodschap op om op Barack Obama te stemmen. Dat bericht Webwereld vandaag. Obama zet zich -in tegenstelling tot tegenspeler McCain- in voor netneutraliteit. Weer een redden om op Obama te stemmen. Maar of dit voor de Amerikaanse kiezer een doorslaggevende reden is….. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Informeel leren faciliteren

Vandaag ben ik twee bijdragen tegengekomen op basis waarvan je handreikingen voor het faciliteren van informeel leren kunt ontwikkelen. David Snowden (een tip van Anol) formuleert zeven principes voor kennismanagement (dat overigens vaak formeel van aard is). En Hands Off: Facilitating Informal Learning gaat in op manieren waarop organisaties informeel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Terug uit Antwerpen

Ik ben vandaag teruggekeerd van een lang weekend Antwerpen. Via Hotelspecials.nl had ik een tijd geleden een aanbiedinkje Plaza Hotel geboekt. Dus lekker een paar dagen er op uit: trappistjes drinken, lekker eten (Pasta en Le Zoute Zoen zijn echte aanraders), Museum Plantin-Moretus, winkelen. En dat alles met prachtig weer,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invloed van social networking services op leersystemen van organisaties

In Social Networking and Corporate Learning stelt Josh Bersin dat social networking leersystemen van organisaties beïnvloeden. Dat komt vooral door verwachtingen van jongere medewerkers, die in hun dagelijks leven gebruik maken van applicaties zoals Facebook en YouTube. Leersystemen van bedrijven zouden daarom ook interactief moeten zijn, en gericht op samenwerking.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een paradigma shift in het onderwijs dankzij web 2.0

Het gebruik van social software -zoals Youtube of wiki's- zal een ' paradigma shift' in het onderwijs te weeg brengen, verwacht Peter Duffy in het paper Engaging the YouTube Google-Eyed Generation: Strategies for Using Web 2.0 in Teaching and Learning. Duffy vat deze transformatie samen met de termen ubiquitous user-centric,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder