Leerstijlen-instrumenten vergeleken

Mensen die mij volgen via de RSS-feed van mijn Delicious-pagina, of via Twitter hebben de studie al voorbij zien komen: Should we be using learning styles?: een Britse studie uit 2004 waarin dertien veelgebruikte instrumenten voor leerstijlen met elkaar worden vergeleken. De samenstellers kijken daarbij met name naar de betrouwbaarheid

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Massaal ICT gebruik in Nederland

Het CBS heeft weer onderzoeksresultaten gepubliceerd over het gebruik van ICT binnen Nederland. De resultaten illusteren wat mij betreft hoe diep internettechnologie binnen onze samenleving is geworteld. Je ziet bijvoorbeeld dat internet op grote schaal gebruikt wordt als delivery platform voor nieuws (beeld, geluid, tekst). Ook wordt meer dan de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een beperking van Delicious (en hoe je daar mee om kunt gaan?)

Ik ben een fanatiek Delicious-gebruiker. Met behulp van deze tool kun je je favoriete websites met anderen op internet delen (social bookmarking). Een mooie, eenvoudige, web 2.0-applicatie, die je zonder veel moeite binnen het onderwijs kunt inzetten. Voor wie niet weet waar ik het over heb: bekijk dit verhelderende filmpje

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Discussiestellingen over de (niet-bestaande) net-generatie gezocht (en een nieuwe poll hierover)

Op 12 november verzorg ik een sessie tijdens de Onderwijsdagen 2008 van de Surf Foundation. De titel van de sessie luidt "De niet-bestaande net-generatie en de impact op het onderwijs". Steeds vaker wordt getwijfeld of de net-generatie wel bestaat. Nog steeds ontbreekt het aan op onderzoek gebaseerde 'evidence'. Tegelijkertijd laat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder