Web 2.0 en storytelling

Storytelling wordt al langer binnen leersituaties ingezet. Het patroon van het vertellen van verhalen verandert volgens Bryan Alexander en Alan Levine echter onder invloed van web 2.0. Volgens deze auteurs zijn de inhouden van verhalen beknopter geworden (microcontent) en werken mensen dankzij laagdrempelige social media met elkaar samen om verhalen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

(T)e-learning laveert tussen acceptatie en transformatie

ICT neemt binnen het onderwijs een belangrijke plaats in, maar van een echte transformatie van het leren heeft dit nog niet geleid. Dat stelt Joel Hartman in het artikel Moving Teaching and Learning with Technology from Adoption to Transformation. Het onderwijs lijkt meer te investeren in nieuwere, betere, technologieën dan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Cloud computing: de uitdaging voor ICT-beheer

Volgens Collin Curie is een van de grootste uitdagingen voor ICT-afdelingen: het op een zo goed mogelijke manier outsourcen van de eigen werkzaamheden. ICT-beheer krijgt volgens Curie meer de rol van van 'verkenner' die de beste routes naar de beste oplossingen moet uitstippelen. Verder zal de complexe taak rond ICT-beveiliging

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Naar Gent

Ik vertrek zo voor een weekendje weg naar Gent, met vier oude vrienden (we kennen elkaar vanaf ons 6de jaar). Mijn laptop en subnotebook blijven thuis, ook al heeft het hotel (betaald) wifi. Dankzij Smetty beschik ik over een lijst met tips voor restaurants en café's. Ja, het Edublog-netwerk is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder