OWD 2008: Vocus en professionalisering van docenten

De tweede Avans-sessie waar ik tijdens de Surf Onderwijsdagen 2008 veel plezier aan heb beleefd, ging over professionalisering van docenten met behulp van videocasts (vodcasts). Rudi Clause van Avans vertelde eerst dat Avans een palet aan leeractiviteiten op het gebied van digitale didactiek aanbiedt. Dat palet kent twee assen: Analoog

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OWD 2008: weblogs bij stagebegeleiding

Tijdens de Surf Onderwijsdagen 2008 heb ik veel plezier beleefd bij sessies, verzorgd door medewerkers van Avans Hogescholen. Eky Fioole en Joost Frencken vertelden over het gebruik van van weblogs bij buitenlandse stages. Bij de internationale tak van Avans Hogescholen volgen veel deelnemers stage in landen als Spanje of China.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OWD 2008: de niet-bestaande net-generatie en de gevolgen voor onderwijs

Morgenmiddag verzorg ik tijdens de SURF Onderwijsdagen  een sessie met als titel: "De niet-bestaande net-generatie en de impact op het onderwijs". Hieronder vind je mijn presentatie. Lees ook hoe je op afstand kunt participeren. Surf Onderwijsdagen 2008 presentatie niet-bestaande netgeneratie View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: net-generatie gepersonaliseerd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OWD 2008: effecten van projecten

Van de eerste sessie na de opening hield ik het gevoel over: we krijgen de les gelezen. Twee adviseurs van KPMG maakten duidelijk dat binnen onderwijsorganisaties nauwelijks wordt gestuurd op planning, budget, functionaliteiten, resultaten, en projectdoelstellingen. Veel, meer complexe, projecten en programma's mislukken in de praktijk. Dat komt volgens KPMG

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weinig flexibilisering van het leren in Brits onderwijs

De British Educational and Communications Technology Agency (BECTA) heeft zeer recent het rapport Harnessing Technology Review 2008: The role of technology and its impact on education uitgegeven. Het rapport beschrijft een aantal ' uitdagingen' ten aanzien van de acceptatie van ICT binnen het onderwijs. Het rapport laat zien dat het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder