OEB08: professionalisering en social software

De laatste sessie voor de battle of the bloggers ging over het gebruik van social software binnen lerarenopleidingen. De Vrije Universiteit Amsterdam liet een aantal voorbeelden zien van het gebruik van allerlei soorten social software ten behoeve van de professionalisering van leraren in opleiding. Zij geven dit vorm in een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB08: e-learning invoeren: voordelen, uitdagingen, succesfactoren (volgens onderzoek)

Laura Overton vertelde vrijdagochtend over een boeiend onderzoek over de invoering van e-learning binnen grote bedrijven. Enkele bevindingen: Lang niet elk groot bedrijf gebruikt e-learning al structureel. 40% is bezig met de invoering ervan, 17% gebruikt het sporadisch en 3% heeft amper ervaring met e-learning. De toegankelijkheid van leren, en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB08: de kloof tussen praat en praktijk

De vrijdagochtend startte voor mij met een leuke ontbijtsessie, georganiseerd door het Consortium voor Innovatie. Tijdens die sessie wisselden collega's van ROC's en een uitgever ervaringen van de eerste dag uit. Het CvI had mij gevraagd deze sessie te faciliteren. De officiële conferentie werd daarna hervat met drie inleidingen (helaas

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB08: de noodzaak van innovatie van leerinterventies

De tweede keynote van de donderavond was van Clive Shepherd. Shepherd ging vooral in op de ontwikkeling van leren en ontwikkelen binnen arbeidsorganisaties. Volgens hem zijn manieren van leren tijdloos (vragen stellen, reflecteren, onderzoek doen, enzovoorts), maar veranderen de keuzes die we maken ten aanzien van die manieren. De ontwikkeling

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder