Web 2.0 nog weinig gebruikt

Web 2.0 applicaties (zoals weblogs en wiki's) worden weinig gebruikt. Zowel op het werk, als privé. Dat schrijft de AutomatiseringsGids op basis van onderzoek van EPN. De meeste mensen beperken zich wat betreft internetgebruik tot informatie zoeken en e-mailen. De AutomatiserinsGids schrijft: Slechts 3 procent zegt gebruik te maken van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social networking services binnen bedrijven

Organisaties beginnen langszamerhand de voordelen voor leerdoeleinden te ontdekken van sociale netwerken, schrijft Mark Sylvester in Learning Opportunities Embedded in Social Networking. Volgens Sylvester bieden sociale netwerken medewerkers de gelegenheid om met tal van mensen te communiceren, ook van buiten de organisatie. Volgens hem impliceert dit echter niet automatisch dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De confrontatie met de crisis van significantie

Dankzij Jeroen Bottema ben ik op het spoor gekomen van Michael Wesch' artikel Anti-teaching: Confronting the Crisis of Significance. In dit artikel beschrijft Wesch dat studenten moeite hebben betekenis en significantie te ontlenen aan hun onderwijs. Een boodschap die hij ook onlangs heeft afgegeven in zijn keynote tijdens de Online

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar moet ik mijn TeachMeet-presentatie over houden?

Op 29 januari 2009 vindt in MediaPlaza te Utrecht de TeachMeet 09 plaats, een zogenaamde unconference voor iedereen die nieuwsgierig is naar technologie in het onderwijs. Ik verzorg hier een micropresentatie van 7 minuten. Waarover? Dat kunnen jullie mee bepalen door te reageren op onderstaande peiling (deadline: 22 januari a.s.):

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meerwaarde Second Life voor het onderwijs

Patrick Koning citeert de samenvatting van het onderzoeksverslag "Second Life: geen spel, maar een speeltuin van Joop van Schie, in opdracht van Kennisnet. Reden voor mij om wat dieper te duiken in dit rapport. Joop heeft vijftig ervaringsdeskundigen geïnterviewd over hun ervaringen met deze virtuele wereld, Daarnaast heeft hij een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder