Microtrainingen als ondersteuning van informeel leren

Pieter de Vries en Stefan Brall hebben het concept 'microtraining' ontwikkeld als een mechanisme om hoofdzakelijk informele leeractiviteiten te ondersteunen. The most important element is to provide structure to facilitate these learning practices that can help to make the learning activity more visible, extendable, reusable and up to date. Een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Taxonomie e-portfolio’s

Als je academisch Duits goed is, en je bent geïnteresseerd in e-portfolio's, dan is het interview met hoogleraar Peter Baumgartner de moeite waard. Baumgartner ziet e-portfolio's als een belangrijk middel om in het kader van een leven lang leren grip te krijgen op competentieontwikkeling van lerenden. Het e-portfolio binnen onderwijsinstellingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan de eerste Nederlandse e-learning Award

Heeft jouw bedrijf/organisatie/school/instelling gewerkt aan het meest innovatieve (t)e-learningproject? Dan maak je kans om de eerste Nederlandse e-learning Award te winnen. Deze onderscheiding is een initiatief van e-learning.nl. Ik heb mee mogen denken over de opzet, en zit ook in de vakjury die de inzendingen beoordeeld. Kijk voor meer informatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Netwerksessies MBO tijdens de Online Educa Berlijn 2008

De volgende week vindt in Berlijn de Online Educa plaats. Het Consortium voor Innovatie (een samenwerkingsverband van MBO-instellingen) organiseert hier weer een aantal netwerksessies. Hebben alle Nederlandse 'OEB-gangers' uit het middelbaar beroepsonderwijs zich al opgegeven? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat bepaalt de acceptatie van een (t)e-learning applicatie door lerenden?

Via e-mail -hoe ouderwets ook- ontving ik vandaag het bericht dat een nieuwe editie van het European Journal of Open and Distance Learning verschenen is. In deze editie is een artikel opgenomen over factoren die de acceptatie van (t)e-learning oplossingen door lerenden beïnvloeden (zoals een elektronische leeromgeving). De auteurs zijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder