Verandert technologie ons leren?

"Technologie verandert ons leren niet!". Dat is de hoofdconclusie van Marcel de Leeuwe's blogpost over zijn uitstekende artikel “De invloed van technologie in het juiste perspectief”, dat recentelijk in het tijdschrift Develop is verschenen. In de epiloog van het themanummer over (t)e-learning concluderen Marcel van der Klink en ik dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Verschillende connecties in een customized learner network

In Communities of Learners Redefined: Customized Networks That Impact Learning verbindt Ruth Reynard de al langer bestaande social learning theorie van Etienne Wenger met de mogelijkheden die nieuwe technologieën bieden om de lerende centraal te stellen. Zij spreekt daarom van "Customized Learner Networks": networks that are both socially constructed and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wiki Onderwijskunde

Voor Smetty is deze kerstvakantie overduidelijk geen rustperiode. Zij mag de komende weken een examen onderwijskunde voorbereiden (succes daarmee!). De Gentse hoogleraar Martin Valcke zet daar overigens een wiki bij in. Enerzijds als informatiebron, anderzijds als middel om opdrachten mee te maken. Ik raad jullie vooral aan het onderdeel 'Cursus'

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat moet je weten van weblectures?

Weblectures lijken steeds populairder te worden. Met behulp van ICT worden hoorcollege's, lezingen, presentaties, en dergelijke opgenomen en toegankelijk gemaakt. Lerenden kunnen dan via hun browser de docent horen (en vaak zien), de dia's bekijken en -bij een live uitzending- ook vragen stellen. De populariteit van weblectures is deels te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder