32 inzendingen Nederlandse e-learning Award

Er zijn 32 voorstellen ingediend voor de eerste Nederlandse e-learning Award. E-learning.nl heeft het initiatief genomen tot uitreiking van deze prijs. Half januari wordt bekend gemaakt welke drie voorstellen in aanmerking komen voor deze onderscheiding. Tot die tijd zal een zevenkoppige jury zich over de voorstellen buigen. Ik mag deel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zes e-learning trends onder de loep gehouden

Floris Vlasveld beschrijft op Frankwatching zes trends op het gebied van e-learning: Blended learning: de mix van face-to-face leren en leren met behulp van ICT. Social learning: leren, ook van en aan elkaar (samenwerkend leren). Self-service learning: leren via individuele leerroutes (flexibel, naar persoonlijke behoeftes). Serious gaming. Filtered learning: leren

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Virtual classroom software vergeleken

Er zijn heel wat applicaties verkrijgbaar waarmee je zogenaamde virtual classrooms kunt realiseren. Met behulp van deze programma's kun je synchroon online onderwijs vorm geven. Op e-learning.nl wordt de virtual classroom als volgt omschreven: Het is een vorm van synchrone e-learning, synchroon omdat de docent(en) en de cursisten op hetzelfde

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Technologie kan leren significanter maken

Je kunt met relatief simpele technologieën het onderwijs significanter maken. Dat blijkt uit de bijdrage Technology changing how kids learn. Een docente weet dankzij onder andere Google Earth en een smartboard een collega-school, waarmee leerlingen contact hebben, 'dichterbij te halen'. Helaas slaagt nog niet elke school er in technologie betekenisvol

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat helpt leren en ontwikkelen de economische crisis door?

Volgens Catherine Lombardozzi zijn er vier belangrijke maatregelen die er toe bijdragen dat leren en ontwikkelen in minder economisch florissante tijden overeind blijft: Zorg er voor dat leren en ontwikkelen deel uit maakt van het herformuleren van de bedrijfsstrategie voor de lange termijn. Aan wat voor competenties heeft de organisatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning Award: deadline nadert

Op Oudjaarsdag -dus over 6 dagen- is de deadline voor inzendingen voor de eerste Nederlandse e-learning Award. Heeft jouw bedrijf/organisatie/school/instelling gewerkt aan het meest innovatieve (t)e-learningproject? Dan zouden jullie wel eens in aanmerking voor deze prijs. Op dit moment heeft de jury al diverse inzendingen mogen ontvangen. Kijk voor meer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Duurzaam implementeren van e-learning

Daan Assen en Robina van de Pol hebben hun Develop-artikel ook online gezet: Duurzaam implementeren van e-learning: leerinfrastructuur realiseren voor lerende organisaties.. In dit artikel stellen zij onder meer dat er in de meeste organisaties niet echt sprake is van een programmatische inbedding van e-learning. E-learning is vaak gebrekkig geïntegreerd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder