Wat moet je weten van weblectures?

Weblectures lijken steeds populairder te worden. Met behulp van ICT worden hoorcollege's, lezingen, presentaties, en dergelijke opgenomen en toegankelijk gemaakt. Lerenden kunnen dan via hun browser de docent horen (en vaak zien), de dia's bekijken en -bij een live uitzending- ook vragen stellen. De populariteit van weblectures is deels te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Web 2.0 nog weinig gebruikt

Web 2.0 applicaties (zoals weblogs en wiki's) worden weinig gebruikt. Zowel op het werk, als privé. Dat schrijft de AutomatiseringsGids op basis van onderzoek van EPN. De meeste mensen beperken zich wat betreft internetgebruik tot informatie zoeken en e-mailen. De AutomatiserinsGids schrijft: Slechts 3 procent zegt gebruik te maken van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social networking services binnen bedrijven

Organisaties beginnen langszamerhand de voordelen voor leerdoeleinden te ontdekken van sociale netwerken, schrijft Mark Sylvester in Learning Opportunities Embedded in Social Networking. Volgens Sylvester bieden sociale netwerken medewerkers de gelegenheid om met tal van mensen te communiceren, ook van buiten de organisatie. Volgens hem impliceert dit echter niet automatisch dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De confrontatie met de crisis van significantie

Dankzij Jeroen Bottema ben ik op het spoor gekomen van Michael Wesch' artikel Anti-teaching: Confronting the Crisis of Significance. In dit artikel beschrijft Wesch dat studenten moeite hebben betekenis en significantie te ontlenen aan hun onderwijs. Een boodschap die hij ook onlangs heeft afgegeven in zijn keynote tijdens de Online

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder