Voordelen van Twitter binnen de collegezaal

Zeggen beelden meer dan woorden? Deze video (met dank aan Martin Ebner) toont hoe docenten Twitter binnen het onderwijs gebruiken. Kesmit-ing: The Twitter Experiment – Bringing Twitter to the Classroom at UT Dallas – Watch more Videos at Vodpod. De voordelen samengevat: Het vergroot de betrokkenheid van lerenden bij colleges.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Movie Maker uitgekleed geïntegreerd in Windows Live

Peter Blijleven van Saxion Hogeschool maakte mij attent op (weer) een dubieuze actie van Microsoft, dit keer met betrekking tot de bekende toepassing MovieMaker. Tot voor kort maakte de applicatie MovieMaker deel uit van Windows. Dit videobewerkingsprogramma is behoorlijk populair in het onderwijs, bij onderwijsgevenden die leerlingen/studenten in staat willen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Web 2.0 in het onderwijs: tussen droom en daad….

Het Amerikaanse Consortium for School Networking (CoSN) constateert een groot verschil tussen opvattingen van schoolleiders over web 2.0 en leren, en hun gedrag. Schoolleiders onderstrepen het belang en de potentie van web 2.0 voor leren, maar beperken tevens het gebruik van veel social software binnen hun onderwijsorganisatie. Dat blijkt uit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan het eindgebruikersonderzoek van Surfnet

Surfnet laat elk jaar een eindgebruikersonderzoek uitvoeren. Met de resultaten van dit onderzoek wil SURFnet de dienstverlening naar instellingen, zoals Universiteiten en Hogescholen verbeteren. Het onderzoek is bedoeld voor alle medewerkers en studenten binnen het Hoger Onderwijs en andere aangesloten instellingen. Via deze online enquête kun je hier aan mee

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning op Curaçao

Op verzoek van Percy Pinedo van International Career Services op Curaçao heb ik de afgelopen week twee workshops en een lezing verzorgt over e-learning. In de eerste workshop –maandagochtend vier mei- lag het accent op e-learning in het bedrijfsleven. We zijn ingegaan op ‘business drivers’, op verschillende vormen van e-learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijs van de toekomst (icebreaker)

Onderstaande beknopte video ben ik via de blog van Martin Ebner tegen gekomen. De video illustreert enigszins gechargeerd dat het huidige onderwijs een passieve aangegenheid is, en dat technologie kan helpen leren meer betekenisvol te maken. Een geschikte ice breaker voor presentaties, als je het mij vraagt. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder