Een hoorcollege dat vervangen kan worden door een livestream of video-opname verdient dat ook

Tijdens mijn zomervakantie kwam de Radboud Universiteit in het nieuws. In eerste instantie wilde het College van Bestuur het gebruik van weblectures afschaffen. Uiteindelijk werd de soep niet zo heet gegeten als deze werd opgediend. Nog steeds kun je echter kanttekeningen plaatsen bij de betreffende besluitvorming ten aanzien van weblectures.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bloemlezing AI voor leren, opleiden en onderwijs als laatste blogpost voor de zomerstop

Deze weblog kent na vandaag een zomerstop. Rond 22 augustus 2022 start ik weer met bloggen. Toch behoefte aan leesvoer? Deze blogpost bevat een overzicht van bronnen over artificiële intelligentie voor leren, opleiden en onderwijs die jullie de komende weken kunnen lezen. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

AI kan helpen evaluaties door lerenden meer bruikbaar te maken (maar…)

Evaluaties door lerenden kunnen waardevol zijn, maar pakken ook vaak negatief uit. Bij de Australische Queensland University of Technology gebruiken ze artificiële intelligentie om bruikbare feedback van lerenden op het onderwijs te genereren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Emoji’s kunnen tot misverstanden leiden

Bij tijd- en plaatsonafhankelijk communiceren mis je non-verbale signalen. We proberen dit deels op te vangen door emoji’s te gebruiken. Onderzoek van Slack en Duolingo onder 9.400 werknemers uit elf landen naar het gebruik van emoji’s wijst op de potentie en op risico’s. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een aantal leertechnologieën wordt steeds meer gebruik en lerenden en docenten lijken dat prima te vinden

McKinsey heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van acht typen leertechnologieën, sinds de Corona-pandemie. In de bijdrage How technology is shaping learning in higher education doen de onderzoekers verslag. De titel van de bijdrage dekt de lading ervan trouwens niet. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder