EduApps op stick

Eindgebruikers krijgen steeds meer zeggenschap over de technologie die zij willen gebruiken, en kunnen daar steeds gemakkelijker zelf keuzes inmaken. Deze 'democratisering van de technologie' wordt onder meer mogelijk gemaakt doordat je steeds meer applicaties vanaf een USB-stick kunt gebruiken. Je hoeft dus geen toestemming meer te vragen om een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Plagiaat bij online discussies: wat te doen?

Dat plagiaat binnen het onderwijs voorkomt, is geen nieuws. Dankzij internet is het gemakkelijk om documenten samen te stellen op basis van teksten van anderen. Maar dat plagiaat ook voorkomt bij online discussies, lees ik voor het eerst in de bijdrage Seven Strategies for Plagiarism-proofing Discussion Threads in Online Courses

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kan een microblogplatform gebruikt worden als elektronische leeromgeving?

Dit was één van de vragen die twee Roemeense onderzoekers wilden beantwoorden in een case studie waarover het paper Using microblogging in education gaat. In dit onderzoek is verder onder meer gekeken naar de verschillen tussen het faciliteren van een online cursus via een microblog applicatie en een elektronische leeromgeving

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mobile learning kit

Bij toeval kom ik vandaag terecht op de site van de Australische mobile learning kit. Met behulp van deze tool kunnen docenten leeractiviteiten ontwikkelen waarbij gebruik wordt gemaakt van mobiele telefoons en computers met internetaansluiting. Docenten kunnen ook lerenden leeractiviteiten ermee laten ontwikkelen. MiLK is a Mobile Learning Kit that

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Participatief leren: de toekomst van het onderwijs

The Future of Learning Institutions in a Digital Age maakt deel uit van een aantal rapporten over digitale media en leren. In dit rapport verkennen Cathy Davidson en David Theo Goldberg de potentie van internettechnologie voor samenwerkend en interactief leren. Dankzij internettechnologie kan leren plaats vinden binnen een wereldwijde gemneenschap,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder