Onderwijskundige achtergrond Augmented Reality

Denise Pires beschrijft in Augmented Reality: een nieuwe manier van leren? enkele theoretische achtergronden van het gebruik van augmented reality (AR) voor leren. Zij plaatst AR met name tegen de achtergrond van theorieën die er van uitgaan dat kennisontwikkeling vooral plaats moet vinden binnen de context waarin kennis moet worden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moodle en Blackboard (weer) vergeleken

De Universiteit van North Carolina gebruikt momenteel de elektronische leeromgeving Blackboard. Onlangs heeft een LMS Evaluatie Comité onderzocht of deze universiteit niet de overstap moet maken naar concurrent Moodle. Via oud-collega Harm Weistra werd ik geattendeerd op het definitieve rapport van dit comité. In dit rapport bevelen de auteurs aan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Twitter en Facebook voor een verbeterde communicatie

Een paar dagen blogde ik over hoe onderwijsinstellingen social software kunnen inzetten. Via Twitter attendeerde @MichaelVrijhoef mij op een artikel over de Chesterfield County schools, die bij het herontwerp van hun website hebben nagedacht over hoe zij Facebook en Twitter kunnen toepassen ten behoeve van een betere communicatie met betrokkenen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder