AI kan helpen evaluaties door lerenden meer bruikbaar te maken (maar…)

Evaluaties door lerenden kunnen waardevol zijn, maar pakken ook vaak negatief uit. Bij de Australische Queensland University of Technology gebruiken ze artificiële intelligentie om bruikbare feedback van lerenden op het onderwijs te genereren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Emoji’s kunnen tot misverstanden leiden

Bij tijd- en plaatsonafhankelijk communiceren mis je non-verbale signalen. We proberen dit deels op te vangen door emoji’s te gebruiken. Onderzoek van Slack en Duolingo onder 9.400 werknemers uit elf landen naar het gebruik van emoji’s wijst op de potentie en op risico’s. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een aantal leertechnologieën wordt steeds meer gebruik en lerenden en docenten lijken dat prima te vinden

McKinsey heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van acht typen leertechnologieën, sinds de Corona-pandemie. In de bijdrage How technology is shaping learning in higher education doen de onderzoekers verslag. De titel van de bijdrage dekt de lading ervan trouwens niet. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kan AI een belangrijke tekortkoming van L&D helpen tegengaan?

Artificiële intelligentie (AI) kan volgens Markus Bernhardt bijdragen aan een noodzakelijke verbetering op het gebied van leren en ontwikkelen (L&D). Tot nu toe is L&D er volgens hem  maar beperkt in geslaagd om af te stappen van de ‘one-size-fits-all trainingen’ en daadwerkelijk werk te maken leren dat effectief is en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De niet nagekomen beloftes van leertechnologie (en hoe we dat kunnen verbeteren)

Hoogleraar Natalia Kucirkova stelt in een opiniebijdrage op de website van het World Economic Forum dat leertechnologie ‘big business’ is. Deze bedrijfstak heeft volgens haar hooggespannen verwachtingen niet waar kunnen maken. Zij pleit daarom voor een cultuuromslag.  This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

FCe Postbachelor opleiding e-Learning start op 4 oktober 2022 (en ik ben weer één van de docenten)

Op 4 oktober 2022 start de FCe Postbachelor opleiding e-Learning. Deze opleiding  behandelt tal van aspecten van e-learning en is ‘blended’ van opzet. Marcel de Leeuwe coördineert de opleiding en is hoofddocent. Ik verzorg als gastdocent drie onderdelen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online cursus onderwijsinnovatie volgen (met mij als docent)?

Wil je jouw expertise op het gebied van onderwijsinnovatie vergroten? Ben je benieuwd naar succes- en faalfactoren van onderwijsinnovaties? Begin september 2022 start bij de Open Universiteit de gecertificeerde ‘professional course’ Innoveren binnen het onderwijs, met mij als docent. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder