Acht manieren waarop cloud computing het onderwijs kan veranderen

Derek Wenmoth relateert een uitgebreid artikel over cloud computing aan onderwijs. Hij telt acht gevolgen die cloud computing kan hebben voor schoolorganisaties. Hij ziet cloud computing daarbij ook als een vernieuwingsimpuls voor het onderwijs. Besparing op licentiekosten en vereenvoudiging van licenties. Toenemend vertrouwen in ICT beheer (zij kunnen meer focussen).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geld besparen dankzij open access

"Als alle wetenschappelijke artikelen openbaar beschikbaar zouden zijn, zou dat de Nederlandse samenleving een voordeel op kunnen leveren van 133 miljoen euro per jaar." Aldus de belangrijkste uitkomst van een onderzoek in opdracht van de Surffoundation. Het onderzoek is vandaag aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Behalve

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De relatie van onderwijs en een innovatieve cultuur

Don Pital stelt dat het onderwijs werknemers van de toekomst eigenlijk onvoldoende voorbereid op innovaties. Hij klaagt over het gebrek aan rolmodellen, en over een onderwijssysteem dat weinig ruimte laat voor een diversiteit aan opvattingen en ideeën. Iets dat voor een innovatief klimaat noodzakelijk is. Leeromgevingen zouden nieuwe ideeën meer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Twitter verandert de manier van innoveren

Umair Haque durft. Volgens hen verandert Twitter niet de wijze waarop wij communiceren, maar de manier waarop wij innoveren. Hij omschrijft deze microblogtool als één van 's werelds meest radicale managementvernieuwers. In deze bijdrage omschrijft hij Twitter's ten rules for radical innovators, zoals " idealen verslaan strategieën" of " open

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vertrouwen en feedback belangrijk bij leren

Bruce Hammonds vat een grootschalige studie van hoogleraar John Hattie over effectief onderwijs samen. Kern van de boodschap: het is essentieel dat docenten en lerenden relaties gebaseerd op vertrouwen onderhouden (waardoor lerenden bijvoorbeeld om hulp durven vragen), en dat sprake is van veel feedback. Hattie benadrukt het belang van transparantie: Number

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder