Twitter en Facebook voor een verbeterde communicatie

Een paar dagen blogde ik over hoe onderwijsinstellingen social software kunnen inzetten. Via Twitter attendeerde @MichaelVrijhoef mij op een artikel over de Chesterfield County schools, die bij het herontwerp van hun website hebben nagedacht over hoe zij Facebook en Twitter kunnen toepassen ten behoeve van een betere communicatie met betrokkenen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren bestudeerd vanuit meerdere disciplines

Preview Of Tomorrow's Classroom gaat over een recent paper in Science waarin onderzoekers van diverse disciplines verkennen hoe het onderwijs van de 21ste eeuw er uit zou moeten zien. Volgens de auteur van Preview Of Tomorrow's Classroom bevat dit paper onder meer de volgende drie principes: Leren is vergelijkbaar met de werking

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kenniscreatie niet alleen via sociale netwerken?

Volgens Ruth Reynard vormt sociale netwerken slechts het begin of a longer and more complex process of socially constructed learning and ultimately collaboration and knowledge building. Volgens Reynard vraagt verdiepend leren om meer dan het leggen van onderlinge contacten. Zij stelt dat je bij leren doelbewust werkt aan kenniscreatie, en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe onderwijsinstellingen social software kunnen inzetten?

Vadim Lavrusik beschrijft tien manieren waarop universiteiten sociale media inzetten to fulfill their missions of engaging and sharing knowledge with their constituents. Universiteiten gebruiken bijvoorbeeld Twitter of Facebook om belangstellenden te attenderen op nieuwe publicaties. Dat klinkt niet spectaculair, maar welke Nederlandse universiteit past social software hiervoor toe?. Verder gebruikt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder