#OWD09: het onderwijs doet alles met kennis, maar niets met cognitie

De laatste sessie die ik voor de afsluiting van de Onderwijsdagen 2009 mocht bezoeken, was van Harry Gankema van de KPC Group. Met veel droge humor probeerde Gankema de brug te slaan tussen cognitieve neurowetenschap en de leerpsychologie, en dit ook nog eens te vertalen naar de praktijk van curriculumontwikkeling

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Congresvoorstellen beoordelen voor dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT (#cvi2010)

Op dit moment zit ik in de Koningshoeve te Veldhoven. Op 14 en 15 april 2010 vindt hier Dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2010. Gisteren (het is immers net middernacht geweest) en vandaag vergadert hier de programmacommissie over meer dan 220 ingediende congresvoorstellen.  Vandaag hebben we een groot aantal

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

#owd09: stand van zaken elektronisch leerdossier

Ik ben gisteren tijdens de Onderwijsdagen 2009 per ongeluk verzeild geraakt bij een sessie over het elektronisch leerdossier (ELD). Het ELD is bedoeld om relevante informatie over leerlingen (zoals de studieresultaten) over te dragen van de ene school naar het vervolgonderwijs. Projectleider Gerard van der Hoorn lichtte de stand van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder