De gevolgen van social computing voor de publieke sector

Het rapport Public Services 2.0: The Impact of Social Computing on Public Services gaat over de gevolgen van social software en cloud computing voor de dienstverlening in de publieke sector. Het rapport beschrijft trends op het gebied in de publieke sector, waaronder het onderwijs en de gezondheidszorg, en ontwikkelingen op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Openheid voorwaarde maatschappelijke relevantie (hoger) onderwijs

David Wiley en John Hilton III hebben onlangs een uitstekend artikel geschreven waarin zij betogen dat 'openheid' een fundamentele waarde is voor instellingen voor hoger onderwijs, en zelfs voorwaarde voor hun maatschappelijke relevantie. Zes technologische ontwikkelingen zijn volgens de auteurs hierop van invloed: Het primaire format van informatie is veranderd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-portfolio werkt bij een nieuw perspectief op onderwijs

Dankzij de RSS-feedreader van Surfspace zie ik allerlei recente bijdragen over het elektronisch portfolio voorbij komen. Bijvoorbeeld een reactie van Erik Driessen op de critici van e-portfolio's. Volgens Erik hebben deze critici best een punt, al geeft hij ook weer tips hoe deze kritiek te pareren valt. Bijvoorbeeld door een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tweede editie Nederlandse e-learning award: nog 7 dagen de tijd

Ben je betrokken bij een goed voorbeeld van het gebruik van e-learning? Dan heb je nog zeven dagen de tijd om een voorstel in te dienen dat kans maakt op de tweede Nederlandse e-learning award.  Tijdens het nationale e-learning congres -in februari 2010- wordt de tweede editie van deze prijs uitgereikt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tips om Twitter als back channel te gebruiken

Three Stages of Presenting with Twitter bespreekt hoe je Twitter kunt inzetten als 'back channel' (online converstatie tijdens een life presentatie). De auteur heeft tips hoe deze ervaring te 'overleven', hoe je kunt reageren op behoeftes van het publiek, en hoe je de betrokkenheid van je publiek kunt vergroten. De

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Innovaties op grotere schaal toepassen

Het Britse onderwijsteam van Microsoft heeft een interactief kader ontwikkeld dat kan helpen innovaties binnen het onderwijs op grotere schaal toe te passen. Dit raamwerk onderscheidt vijf dimensies van een schaal: diepte duurzaamheid mate van verspreiding shift (verschuiving van het eigenaarschap van de innovatie) evolutie van de verandering Volgens de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB09: Mixed Media for Learning: Hype or Hit? Discussiestellingen gezocht

Op donderdag 3 december aanstaande mag ik tijdens de Online Educa in Berlijn een sessie voorzitten over "Mixed Media for Learning: Hype or Hit?" De omschrijving van de sessie luidt: Educational institutions increasingly search for new and effective ways of working and learning with mixed media. The speakers in this

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder