Gebruik camera’s en twitter verboden tijdens congres

Ongelofelijk. Steve Wheeler schrijft over een congres waar de organisatie het gebruik van opnameapperatuur, Twitter "and other forms of communication involving replication of data" strikt verboden heeft (op straffe van verwijdering). Het congres vindt niet plaats in Noord-Korea, Iran of in een andere obscure dictatuur.Nee, het betreft de American Society

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB2009: over de boom van leren, no teachers left behind en digital inclusion

Dag twee van de Online Educa Berlin werd geopend met twee plenaire sessies. Ik heb de sessie bezocht die op het onderwijs was gericht. De sessievoorzitter wilde Twitter gebruiken als back channel. Maar de trage internetconnectie en de performance van Twitter wierpen roet in het eten. Gilly Salmon, al 15

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB2009: Pecha Kucha: in nog geen 7 minuten kennisdelen

Ik heb al eerder geschreven dat de organisatie van de Online Educa Berlin ook voorzichtig experimenteert met alternatieve vormen voor presentaties. Dit jaar waren onder meer Pecha Kucha-sessie geprogrammeerd. Bij deze werkvorm gebruik je twintig dia's/afbeeldingen van elk twintig seconden om je boodschap over te brengen. Donderdagmiddag ben ik naar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB2009: Mixed Media for Learning: Hype or Hit? (impressie)

Donderdagmiddag mocht ik tijdens de Online Educa Berlin de sessie 'Mixed Media for Learning: Hype or Hit?' voorzitten. Vier presentaties werden afgewisseld door discussies over stellingen: Christine Redecker (European Commission, Institute for Prospective Technological Studies) sprak over twee onderzoeken naar het gebruik van sociale media voor informeel en formeel leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB2009: onderwijs moet zich aanpassen aan eisen huidige samenleving

Ik heb me vermaakt bij de plenaire sessie van de eerste dag van de Online Educa Berlin. Drie sprekers, met een eigen stijl. Maar allen met dezelfde boodschap: het onderwijs moet transformeren om beter aan te sluiten op de eisen die de hedendaagse samenleving stelt. We moeten intensiever gebruik maken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB2009: hoe jongeren ICT voor leren gebruiken

Guus Wijngaards van Hogeschool InHolland had tijdens de Online Educa Berlin een open discussie georganiseerd met Berlijnse leerlingen uit het voortgezet onderwijs. De leerlingen lieten eerst zien hoe zij ICT gebruikten voor leren. Vervolgens werd er gediscussieerd over een aantal onderwerpen. Een leuke vorm. Wat viel me hierbij op? Deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder