Docenten in opleiding leren leermaterialen arrangeren

Wat moet een docent kennen op het gebied van ICT?  Op deze vraag gaat Kennisbasis ICT in: Het arrangeren en ontwikkelen van digitaal leermateriaal in de opleiding, maakt daar deel van uit. Daarvoor is een studiepakket ‘Arrangeren en Ontwikkelen, hoe doe je dat?’ ontwikkeld (inclusief praktijkvoorbeelden). De resultaten worden volgens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Lid worden van Special Interest Group over digitale toegankelijkheid en ICT hulpmiddelen

Dat is nou toevallig. Naar aanleiding van een indrukwekkende keynote over het gebruik tijdens de Online Educa Berlijn schreef ik onlangs dat ik me realiseerde hoe weinig we in Nederland spreken over 'Digital Inclusion'. En verdomd als het niet waar is: de Surffoundation en handicap + studie nemen het initiatief

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social networking sites kunnen bijdragen aan motivatie om te leren

Kijk: dit vind ik nu interessant. Grootschalig onderzoek laat zien dat studenten, die social networking tools als Facebook of Twitter inzetten om te communiceren met docenten, meer gemotiveerd zijn om te leren. The survey found higher levels of engagement among students who said they used social media multiple times a

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT onderbenut binnen Amerikaans hoger onderwijs

Dat de VS niet het walhalla zijn als het gaat om ICT in het onderwijs, is mij al langer duidelijk. Survey suggests campus technology is underused onderstreept dit.  Het artikel is gebaseerd op een recent gepubliceerd onderzoek (voor Amerikaanse begrippen overigens niet heel grootschalig uitgevoerd). Enkele bevindingen: Minder dan de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder