Horizon rapport 2010: trends, uitdagingen en technologieën

Editie 2010 van het Horizon Rapport is uit. Het New Media Consortium en het EDUCAUSE Learning Initiative beschrijven hierin zes opkomende technologieën, trends en uitdagingen op het gebied van ICT in het onderwijs. Daarbij gaan zij uit van drie "Time-to-Adoptions" (één jaar of minder, twee tot drie jaar en vier

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Van leerplatform naar platform voor leren

Ik ben gisteren na de BETT naar een gebruikersbijeenkomst van Fronter gegaan. Hier liepen een paar honderd Fronter-gebruikers uit diverse landen rond. De sessie werd afgetrapt door een Britse leerkracht met drie van zijn leerlingen, die lieten zien hoe Fronter op een activerende en enthousiasmerende manier wordt gebruikt. Bijvoorbeeld door

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkbezoek Cambridge ESOL

Gistermiddag ben ik met de vertegenwoordigers van ROC Eindhoven, Leeuwenborgh Opleidingen en Fronter Nederland op werkbezoek gegaan bij Cambridge ESOL. Dit is een examineringsinstituut dat wereldwijd examens afneemt die toegang geven tot Britse Universiteiten. Dat doen zij bijvoorbeeld in opdracht van grote financiële instellingen en verzekeringsbedrijven. Daarbij gaat bijvoorbeeld om

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studiereis Fronter (Cambridge en BETT, London)

Morgen vertrek ik -als het weer mee zit- héél vroeg richting London voor een studiereis met Fronter. Woensdag gaan we voor een werkbezoek naar Cambridge (Cambridge ESOL). Donderdag bezoek ik de BETT: British Education and Training Technology ('s werelds grootste beurs over ICT in het onderwijs). Ik ben vooral benieuwd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder