Gepersonaliseerd leren op de werkplek (#nelc10)

Op dag 1 van het nationale e-learning congres heb ik onder meer een sessie van Nick van Dam van Deloitte gezocht. Nick heeft meerdere boeken over e-learning geschreven. Zijn sessie wijdde hij aan zijn nieuwe boek, dat dit voorjaar verschijnt: Next learning. Personalized learning at the workplace and on-demand. Volgens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Workshop leren in sociale, virtuele, netwerken (#nelc10)

Morgenmiddag verzorg ik tijdens het nationale e-learningcongres een workshop over leren in sociale, virtuele, netwerken. In deze workshop probeer ik een verband te leggen tussen formeel-informeel leren, de leernetwerktheorie van Ferd van der Krogt, affordances van social media, ideeën omtrent connectivisme, en de collaboration curve van Hagel, Seely Brown en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De volgende generatie presentatietools

De Educause Learning Initiative besteedt in 7 things you should know about…Next-generation Presentation tools aandacht aan applicaties, waarmee je presentaties kunt maken, die de volgende kenmerken hebben: Een aantal presentatoren kan gezamenlijk online aan één versie werken. Het publiek kan meteen hyperlinks bezoeken, de informatie inbrengen, en daarmee een rijkere

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat kan het onderwijs met augmented reality?

Die vraag probeert Steve Dembo te beantwoorden. Hij geeft in zijn blogpost vooral enkele mooie voorbeelden. Zoals de video hoe planeten zich tot elkaar verhouden. Of de toepassing waarmee je het hart kunt bestuderen. Steve ziet vooral mogelijkheden op het gebied van scheikunde, natuurkunde en biologie (wellicht ook wiskunde). Hij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder