Online leren als ’traditioneel’ onderwijs niet werkt

online learning has found a niche in an underserved market of students for whom traditional brick-and-mortar classes don't work Aldus Cathy Mincberg tijdens een conferentie van de Bill and Melinda Gates Foundation over ontwrichtende innovatie. Mincberg liet zien dat online leren in de VS een forse groei doormaakt. Jongeren kiezen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Energiebesparen en e-learning

Het Energiecentrum heeft samen met New Learning Factory een e-learning applicatie voor het midden- en kleinbedrijf ontwikkeld, waarmee de gebruiker geholpen wordt om het maandelijkse energieverbruik bij te houden, en om energiebesparende maatregelen te treffen. De eerste branchevariant is gericht op de huisartsenpraktijk. Dankzij Arnold Einhaus van de New Learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Digitaal toetsen en competentiegericht leren (Hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?)

Na aanvankelijk populair te zijn geweest, is het nut van digitaal toetsen bij de invoering van competentiegericht leren ter discussie gesteld. Niet terecht betoog ik in Digitaal toetsen en competentiegericht leren , editie elf uit de reeks Hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?. Mits je deze applicaties maar didactisch zinvol

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-assessment en innovatie

In het Becta rapport E-assessment and innovation beschrijft John Winkley een aantal voorbeelden van formatieve en summatieve beoordelingen, waarbij ICT kan worden gebruikt: Examens via het beeldscherm. Denk daarbij aan ICT-examens of aan theorie-examens voor rijbewijzen. Taal- en rekenvaardigheden worden ook vaak op deze manier beoordeeld. Online tests waarbij diverse

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Transformeer het onderwijs voor meer nadruk op persoonlijke ontwikkeling

Ons onderwijssysteem is niet ontworpen voor de vraagstukken waarmee onze huidige kennissamenleving geconftonteerd wordt. Aldus sir Ken Robinson in een interview bij CNN. Hij stelt over het onderwijssysteem: It's based on models of mass production and conformity that actually prevent kids from finding their passions and succeeding Robinson pleit voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Met ICT feedback geven op competentieontwikkeling (Hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?)

Als je het hebt over het zichtbaar maken van en feedback geven op competentieontwikkeling met behulp van ICT, dan mogen de competentiemeters natuurlijk niet ontbreken. Deze instrumenten worden gebruikt om de competentieontwikkeling van leerlingen te monitoren. De laatste jaren hebben verschillende bedrijven en kenniscentra elektronische competentiemeters ontwikkeld. In de reeks

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder