Waarom is mobile learning zo populair (als het dat is)?

Using Wireless and Mobile Technology to Enhance Teaching and Learning is erg inleidend van aard, en start een basale omschrijving van mobiele apparaten die voor leerdoeleinden kunnen worden gebruikt (netbooks, mobiele telefoons, de iPad). Volgens de auteur is mobile learning populair omdat docenten niet meer langer met hun klas naar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn alle medewerkers kenniswerkers?

Tijdens het gastcollege over e-learning trends van gisteravond hebben we onder andere gesproken over de kennsisamenleving en de steeds hogere eisen die aan medewerkers worden gesteld. Het aandeel kenniswerkers neemt toe, en ook de noodzaak om te blijven leren en innoveren. Zijn echter alle medewerkers kenniswerkers, zo vragen John Hagel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat kunnen we op het gebied van innovatie leren van dolfijnen?

Ik vind dolfijnen mooie dieren. Maar ik krijg vaak uitslag van zweefkezerige types die deze zoogdieren misbruiken voor trainingen. Dezelfde aversie voel ik overigens ook bij praten met bomen. Maar dit terzijde. Ik ben dan ook met een ongezonde dosis scepsis begonnen aan het artikel Leer van de dolfijn!. Deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gastcollege e-learning trends

Vandaag verzorg ik een gastcollege over trends op het gebied van e-learning, in het kader van de post-HBO opleiding e-learning van Fontys Extens. Ik heb hiervoor geen presentatie gemaakt, maar een opdracht om via een wiki de belangrijkste trends inventariseren. De term ‘e-learning’ -leren met behulp van internettechnologie- bestaat inmiddels

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Obama wil onderwijs met behulp van technologie veranderen

De regering van Barack Obama heeft ambitieuze plannen met het Amerikaanse onderwijs. Educatieve technologie speelt in hun visie een belangrijke rol bij de transformatie van het onderwijs. De hoofddoelstellingen zijn: – We will raise the proportion of college graduates from where it now stands [39%] so that 60% of our

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder