Toekomst TV

Leuk initiatief van GroenLinks: Toekomst TV. GroenLinks wil internet op een actieve manier inzetten in de verkiezingscampagne. Het is de bedoeling dat Femke Halsema in een volgend filmpje ingaat op de reacties. Inmiddels staan drie nieuwe filmpjes in dit YouTube-kanaal. Zoals dit filmpje over duurzame landbouw. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meerwaarde van het digitale schoolbord

Een handige publicatie voor al die scholen die bezig zijn interactieve whiteboards te implementeren: de Kennisnet-publicatie Meerwaarde van het digitale schoolbord. Michel van Ast, Hans van Bergen en Ton Koenraad beschrijven in vijftien pagina's -onder meer aan de hand van gebruiksmogelijkheden- wat de toegevoegde waarde is van deze leermiddelen. Als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Videoconferencing kan leiden tot reductie CO2 (#in)

Via Gary Woodill ben ik gestuit op een rapport van het Wereldnatuurfonds (WNF, januari 2009) over videoconferencing. Videoconferencing kan volgens het WNF helpen de CO2-uitstoot te reduceren. Voor een land als Australië zou het bijvoorbeeld gaan om een reductie van 2,4 miljoen ton CO2. Uiteraard veroorzaakt het gebruik van technologie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impresssie BarCamp verjaardag Ton Zijlstra (#ton40 #wstm)

Gisteren heb ik een zogenaamde BarCamp (een soort "unconference") bijgewoond ter gelegenheid van de veertigste verjaardag van Ton Zijlstra. Het thema was 'Working on Stuff that Matters'. Een erg leuke vorm van leren. Ton had een groep van ongeveer 35 mensen bij elkaar gebracht waarvan de meesten elkaar niet kenden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mobiele toepassingen voor leren

De Elearning Initiative van de Educause verkent het gebruik van mobiele toepassingen voor leerdoeleinden. Zij gaan daarbij uit van diverse typen hardware en software (die niet altijd specifiek voor leerdoeleinden ontwikkeld hoeft te zijn). Mobiele toepassingen, schrijven de auteurs, zijn vooral geschikt voor korte interacties of het snel raadplegen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

14 mei: deadline call for proposals Online Educa Berlijn (#OEB10)

Morgen, 14 mei 2010, is de deadline van het indienen van voorstellen voor workshops, presentaties, discussies, learning café sessies, enzovoorts voor de komende Online Educa Berlijn. Ik dien zelf, heb ik net besloten, een voorstel in voor de volgende discussie: Learning 2.0: the gap between talking and doing Ik weet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder