Ik doe mee met de stille revolutie. Maar niet verder vertellen… This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Ik doe mee met de stille revolutie. Maar niet verder vertellen… This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe afgelopen dagen ben ik twee relevante bijdragen tegen gekomen over het gebruik van de iPad in leersituaties. David Muir is onder de indruk van de iPad. Muir start met wat kritiekpunten (zoals het ontbreken van een klok en rekenmachine, of het onvermogen om via bluetooth te printen). Maar verder
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 9 en 10 november 2010 vinden in Utrecht dé Onderwijsdagen plaats. Onder het motto "Innovatie en Realiteit" worden resultaten en trends op het gebied van ICT binnen het hele onderwijsveld gedeeld. Inmiddels zijn ook de twee internationale sprekers bekend. Op dinsdag 9 november 2010 spreekt Curtis Johnson. Hij is
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 29 september aanstaande vindt in Eindhoven het congres E-learning in de Zorg plaats. Ik fungeer als dagvoorzitter. Het programma is inmiddels rond. We werken met kort en krachtige key notes (van Mary Dankbaar en Lucien "Zorg 2.0" Engelen), ronde tafelgesprekken, een Meet & Greet lunch, en drie sessierondes waarin
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVia de nieuwsbrief van Elliot Masie, ben ik gestuit op een 14 minuten durend interview met Tony Schwartz. Schwartz heeft het boek geschreven "The Way We're Working, Isn't Working!". Hij onderscheidt vier vormen van energie die nodig zijn om te kunnen functioneren in hedendaagse arbeidsorganisaties: Fysieke energie Emotionele energie Mentale
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIn deze voorlopig laatste bijdrage over de iPad zal ik niet bloggen over de prachtig vormgegeven agenda- en contactadressenfunctionaliteit. Ik besteed ook geen aandacht aan de mooie beeldkwaliteit als je online video kijkt (bijvoorbeeld via de TED Mobile app), of aan de sublieme Twitter applicatie Twittelator. In deze bijdrage wil
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe helft van de groep beantwoordt in tweetallen de volgende vraag: Wat zijn de belangrijkste redenen om laptops in het onderwijs te gebruiken? De andere helft van de groep beantwoordt in tweetallen de volgende vraag: Wat zijn de belangrijkste risico’s/knelpunten bij het gebruik van laptops in het onderwijs? Zet de
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderEen paar dagen gelezen heb ik geblogd over documenten lezen op de iPad. In deze voorlopig één na laatste bijdrage over mijn ervaringen met de iPad, wil ik ingaan op het lezen van boeken via de iPad. Net als bij het lezen van documenten, spiegelt het heldere scherm van de
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVandaag lag het eerste exemplaar van Ecbo Dimensies in mijn postvak (een gratis -helaas papieren- nieuwsbrief van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs). Deze editie bevat een artikel met hoogleraar Regina Mulder over innovatie in het middelbaar beroepsonderwijs. Enkele wetenswaardigheden: "Innovatiemoeheid ontstaat, omdat mensen elke dag de boodschap krijgen dat ze iets nieuws
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOm met de deur in huis te vallen: eigenlijk valt me niets tegen aan de iPad. Natuurlijk: je kunt niet multitasken, er is geen camera, sites met flash zijn niet zichtbaar, hij is gesloten en hij is minder krachtig dan een laptop. Maar dat wist ik voor dat ik 'm
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder