De manier waarop we werken, werkt niet meer (#in)

Via de nieuwsbrief van Elliot Masie, ben ik gestuit op een 14 minuten durend interview met Tony Schwartz. Schwartz heeft het boek geschreven "The Way We're Working, Isn't Working!". Hij onderscheidt vier vormen van energie die nodig zijn om te kunnen functioneren in hedendaagse arbeidsorganisaties: Fysieke energie Emotionele energie Mentale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kenmerken en affordances van de iPad, en het gebruik in het onderwijs (#in)

In deze voorlopig laatste bijdrage over de iPad zal ik niet bloggen over de prachtig vormgegeven agenda- en contactadressenfunctionaliteit. Ik besteed ook geen aandacht aan de mooie beeldkwaliteit als je online video kijkt (bijvoorbeeld via de TED Mobile app), of aan de sublieme Twitter applicatie Twittelator. In deze bijdrage wil

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Probleembewustzijn en reflectie noodzakelijk voor innovatie (#in)

Vandaag lag het eerste exemplaar van Ecbo Dimensies in mijn postvak (een gratis -helaas papieren- nieuwsbrief van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs). Deze editie bevat een artikel met hoogleraar Regina Mulder over innovatie in het middelbaar beroepsonderwijs. Enkele wetenswaardigheden: "Innovatiemoeheid ontstaat, omdat mensen elke dag de boodschap krijgen dat ze iets nieuws

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder