Waaruit bestaat de rol van opleider bij informeel leren met social media? (#in)

Volgens Michele B. Medved en Terrence Wing verandert de rol van een opleider binnen arbeidsorganisaties, als meer gebruik gemaakt gaat worden van social media voor meer informeel leren. No longer will workplace learning and performance professionals be solely responsible for directing learning, but also for facilitating the learning process. De

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Recensie “21st Century Skills. Learning for Life in our Times” (#in)

Jan van Edublogs.be heeft een mooie samenvatting geschreven van het boek “21st Century Skills. Learning for Life in our Times” van Bernie Trilling en Charles Fadel. Deze auteurs plaatsen kritische kanttekeningen bij het bestaande onderwijssysteem. In de 21ste eeuw zou het onderwijs zich moeten richten op competenties voor leren en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studenten Bestuursacademie gaan iPad gebruiken (#in)

Cursisten die in september van start gaan in het basisjaar van de opleiding Adviseur Lokale Overheid kunnen door het gebruik van een iPad digitaal beschikken over het studiemateriaal waaronder een kennisbank, studieboeken, syllabi en presentaties. Aldus een bericht van de Bestuursacademie (via een bericht op de LinkedIn-groep van het Nationale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Flipboard verbindt twee concepten op het gebied van nieuws (#in)

Via een tweet van Rob Rapmund (@robrap) kwam ik terecht bij een blogpost van Robert Scoble, waarin hij de gratis iPad app Flipboard bespreekt. Met behulp van Flipboard kun je Twitter-berichten en Facebook-berichten in de vorm van een tijdschrift bekijken. Je krijgt dan vaak de hyperinks waarna je verwijst, bij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder