Zijn mentale gezondheidsproblemen van jongeren de schuld van online leren?

Verschillende onderzoeken laten zien dat veel jongeren kampen met problemen met hun geestelijke gezondheid. Deze groep jongeren is tijdens de Corona-pandemie sterk gestegen. George Veletsianos, Michael Barbour en Stephanie Moore hebben onderzocht in hoeverre dit te wijten is aan online leren, dat tijdens ‘Covid-19’ op grote schaal is toegepast. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe maak je zo optimaal mogelijk gebruik van je bezoek aan de Online Educa in Berlijn #oeb22

De volgende week vindt de Online Educa Berlijn plaats. Verleden jaar mochten heel veel Nederlanders in verband met Covid-19 niet naar dit groots opgezette congres gaan. Dit jaar vormt ons land waarschijnlijk weer de meest omvangrijke delegatie. In deze blogpost geef tips op basis van mijn vele bezoeken aan de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zullen we het eens hebben over de ruimte van docenten om te professionaliseren, te ontwikkelen en zich voor te bereiden? #owd22

De afgelopen week vonden de SURF Onderwijsdagen plaats. Centraal stond daadkracht bij het realiseren van -dankzij digitalisering mogelijk gemaakte- onderwijsinnovaties. Deze vernieuwingen staan en vallen bij de inzet van docenten. Een veel gestelde vraag daarbij was of docenten voldoende ruimte hebben om hierin te participeren. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder