Zie ik je tijdens de Online Educa Berlijn (#oeb10 #in)

Verleden week heb ik een reis geboekt naar de Online Educa in Berlijn (OEB). Dit grote internationale congres is één van mijn favoriete conferenties. Vanwege de inhoud (ze hebben dit jaar bijvoorbeeld weer boeiende keynote sprekers), steeds meer ook vanwege de vorm (er wordt vaker dan een paar jaar geleden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwikkeling social media strategie (#in)

Aaron Silvers gebruikt, analoog aan de ordening van behoeften door Abraham Maslow, een piramide voor strategieontwikkeling op het gebied van social media. De basis wordt gevormd door de doelen (wat wil je er mee bereiken?). Daarna volgen governance (regels, hoe social media te gebruiken), gemeenschap (medewerkers hebben het gevoel erbij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De impact van de Generatie Facebook op de werkvloer (#in)

Eigenlijk heeft de analyse van Gary Hamel (via Is het nu generatie X, Y of Einstein?) m.i. niets te maken met een zogenaamde 'Generatie Facebook', maar vooral met een sociale en culturele paradigmaverandering die gepaard gaat met de adoptie van web 2.0. Hamel beschrijft bijvoorbeeld dat ideeën niet meer beoordeeld

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kunnen social media een rol spelen om leren en ontwikkelen binnen de ambulancezorg te versterken? (#in)

Die vraag stond centraal in een workshop die ik vandaag mocht verzorgen voor een twintigtal managers en regionale opleidingscoördinatoren binnen de Ambulancezorg. Een leuke en nuttige sessie, vonden ook de aanwezigen. Het programma bestond uit een aantal onderdelen: Social media (wat is het?) Een andere kijk op leren Social media

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mobiele leeractiviteiten volgen en meten? (#in)

Wat mij stoort aan het artikel Mobile Learning Requires New Thinking in Measurement is de onderliggende opvatting over het volgen en meten van leerprestaties van medewerkers. Chadd Udell stelt hierin dat applicaties voor mobile learning zich slecht verhouden tot leermanagementsystemen, waarin je de vorderingen van medewerkers behoorlijk nauwkeurig kunt volgen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder