Mijn gedachten bij de discussie over het STAP-budget

Gisteren publiceerde Follow the Money een kritisch artikel over het STAP-budget. Dit is een regeling waarmee de arbeidspositie van volwassenen gestimuleerd moet worden. Burgers kunnen duizend euro krijgen voor deelname aan een opleiding, training of cursus. In deze blogpost deel ik mijn gedachten ten aanzien van deze kritiek. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan de Learning Trends Survey van TiER1 Performance

TiER1 Performance neemt al enkele jaren een vragenlijst af over trends op het gebied van learning and development (L&D). Het rapport is gedegen en vrij toegankelijk (lees mijn bespreking van de laatste editie). Will Thalheimer van TiER1 Performance hoopt dit jaar dat een bredere doelgroep de vragenlijst in zal vullen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vier fases voor de integratie van leertechnologie

Vanuit het perspectief van de lerende onderscheidt Terry Heick vier fasen waarin leertechnologie binnen leerervaringen geïntegreerd kan worden. Dergelijke indelingen spreken vaak tot de verbeelding. Maar deze indeling heeft m.i. de nodige beperkingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invloed van leertechnologie in 2023

eSchool News laat een groot aantal vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties hun licht schijnen op de verwachte invloed van leertechnologie op het onderwijs van komend jaar. Het resultaat is de bijdrage 37 predictions about edtech’s impact in 2023. Wat valt mij hierbij op? This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vier verbazingwekkende technologische ontwikkelingen waar we komend jaar mee te maken zullen krijgen

Aan het einde van het jaar verschijnen er altijd artikelen met voorspellingen over technologische ontwikkelingen waar we het komend jaar mee te maken krijgen. 4 Mind-Boggling Technology Advances In Store For 2023 van Chuck Brooks is zo’n bijdrage. Hebben deze ontwikkelingen ook invloed op leren, opleiden en onderwijs? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dankzij AI met overledenen converseren (maar wat betekent deze toepassing voor leren, opleiden en onderwijs?)

Je ziet de laatste jaren vaker dat overleden artiesten als André Hazes nog als hologram optreden tijdens concerten. De bijdrage AI Allows Dead Woman to Talk to People Who Showed Up at Her Funeral laat zien dat je overledenen na hun dood nog kunt laten converseren met nabestaanden. Ongeacht wat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De mogelijke invloed van digitalisering op leren, opleiden, werving en selectie

De bijdrage Most of 2030’s Jobs Haven’t Been Invented Yet is al wat ouder. Ontwikkelingen als ChatGPT onderstrepen echter de actualiteit ervan. Deze bijdrage beschrijft hoe digitalisering ons werk gaat veranderen en wat dit betekent voor belangrijke deelterreinen van human resource management. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Virtual reality kan helpen bij het leren van een vreemde taal

Onderzoek van de universiteit van Californië laat zien dat mensen een vreemde woordenschat beter onthouden als de lessen worden geassocieerd met specifieke omgevingen. Wanneer virtual reality wordt gebruikt voor taalonderwijs, blijken context en realisme van belang te zijn voor het onthouden van woorden in een andere taal. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder