Thuisonderwijs en e-learning (#in)

In de VS neemt de belangstelling voor thuisonderwijs jaarlijks met 5-10 procent toe, onder andere uit onvrede met het bestaande onderwijssysteem. En steeds vaker maakt dit thuisonderwijs gebruik van het internet als informatiebron, zo bericht More homeschool families turn to web, other technology.  “For almost anything you want to learn,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Cyberpesten als nationale plaag (#in)

Cyberbullying: The Nation’s New Epidemic doet verslag van een recent onderzoek op een school naar cyberpesten. Maar liefst 20% van de ondervraagde leerlingen geeft aan ooit slachtoffer te zijn geweest van cyberpesten. Het artikel benadrukt verder het belang van het ingrijpen door ‘digitale omstanders’. Met andere woorden: spreek een volwassene

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Recommender systems en leren (#in)

“Klanten die dit boek kochten, kochten ook…”. Iedereen die wel eens iets bij Amazon of Bol.com heeft gekocht, is geconfronteerd met een dergelijke aanbeveling. Kunnen we een dergelijk systeem van aanbevelingen ook toepassen op het gebied van (t)e-learning? Die vraag wordt verkend in het uitvoerende, inleidende paper Recommender Systems in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ervaring met reclame bij e-learning? (#in)

Uit een analyse door Gezonde Scepsis van elf Nederlandse e-learning nascholingen voor huisartsen blijkt dat twee ervan duidelijke reclame bevatten. Bij vijf nascholingen was sprake van onevenwichtige informatie. Dat bericht de website Medisch Contact: "Als het gaat om reclame of onevenwichtige informatie is er geen verschil tussen gesponsorde en niet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder