Online leren voor de leerling die ‘meer’ wil (#in)

De Ridge High School biedt sinds kort zo'n 3000 online cursussen aan. De ongeveer 1700 leerlingen van deze school kunnen deze cursussen tegen extra betaling gaan volgen. Aldus het artikel Online Courses Open Opportunities For Students, Could Save Money for Schools. De directie verwacht dat ongeveer 10% van de leerlingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT, disruptieve waarden en de geïsoleerde positie van het onderwijs (#in)

De afgelopen week vond in London het congres Learning without Frontiers plaats. Het thema luidde: "Disruption, innovation and learning" Met sprekers als Jimmy Wales (inderdaad: dé Jimmy Wales), Stephen Heppell, en Lord David Puttnam. Je kon dit congres ook streaming via internet volgen. Helaas kwam ik daar te laat achter,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT leidt tot betere èn andere manieren van leren (#in)

Leidt technologie wel tot beter onderwijs, of is ICT slechts a magnifier of human intent and capacity? Deze vraag staat centraal in de zeer uitvoerige blogpost van Stephen Downes, Better Education Through Technology. Downes gaat daarbij in op de opvatting van Kentaro Toyama dat ICT helemaal niet hoeft te leiden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom ICT in het onderwijs onderbenut blijft (#in)

Larry Cuban roept al vele jaren dat het onderwijs veel geld uitgeeft aan technologie, maar de mogelijkheden ervan onderbenut laat ("oversold and underused". Zijn meest recente blogpost, Is ICT a Revolution or Fool’s Errand?, handelt daar ook over. Cuban beschrijft hierin dat het aantal computers per student extreem is gestegen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder