Gebrekkige ICT-vaardigheden docenten zorgen voor achterstelling leerlingen (#in)

Als docenten tekortschieten op het gebied van ICT-vaardigheden, dan doen zij daarmee hun leerlingen tekort. Dat stelt Ofsted, een soort Britse onderwijsinspectie. Ofsted heeft daarbij vooral gekeken naar het curriculum rond Ontwerp & Technologie. Ofsted found that many teachers were not keeping up with technological developments or expanding upon their

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Presentatie Studium Generale over sociale media als persoonlijke leeromgeving (#in #wrple)

Vandaag verzorg ik bij STOAS Hogeschool een studium generale over het gebruik van sociale media voor leren en onderwijs. Daarin laat ik ook zien hoe ik zelf sociale media gebruik als persoonlijke leeromgeving. Sociale media als persoonlijke leeromgeving View more presentations from Wilfred Rubens. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studium Generale over sociale media als persoonlijke leeromgeving (#in #wrple)

Morgenmiddag verzorg ik een studium generale over het gebruik van sociale media als persoonlijke leeromgeving. Ik gebruik hierbij Twitter als back channel. Je kunt de tweets hier volgen. De hashtag is #wrple. In de -hopelijk interactieve- presentatie sta ik stil bij sociale media, opvattingen over leren, en het gebruik van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kunnen motivatietheorieën de afstand tussen strategisch en operationeel beleid overbruggen? (#in #cvimc)

In de laatste sessie van de managementconferentie van het Consortium voor Innovatie zijn teammanager Remco Smits van Gilde Opleidingen en ik ingegaan op het spanningsveld tussen strategisch en operationeel beleid waarbinnen een teammanager een belangrijke rol speelt. Kunnen eigentijdse opvattingen over motivatie hier een bijdrage aan leveren? Ik ben eerst

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leiding geven aan zelfverantwoordelijke teams (#in #cvimc)

Teammanager Susanne Smeets van Gilde Opleidingen had in de vijfde workshopronde van de managementconferentie van het Consortium voor Innovatie gekozen voor het Lagerhuisdebat als werkvorm voor het thema leiding geven aan zelfverantwoordelijke teams. Nadat Susanne vanuit het Professioneel Statuut inging op de positie van zelfverantwoordelijke teams, en het verschil tussen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe om gaan met knellende kaders (#in #cvimc)

In de vierde workshopronde van de managememntconferentie van het Consortium voor Innovatie zijn Marcel Spoler en Els Klerks van Gilde Opleidingen ingegaan op de vraag hoe je als teammanager centrale kaders en afspraken hanteerbaar moet maken, als deze kaders en afspraken niet passend blijken te zijn bij jouw situatie. Marcel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder