Mobiele telefoons kunnen met succes binnen het onderwijs worden ingezet (#in)

Die conclusie kun je trekken op basis van onderzoek van CELSTEC-promovendus  Tim de Jong. Voorwaarde is wel dat de focus ligt op het probleem van de lerenden, en niet op het per se willen introduceren van technologie. In zijn onderzoek heeft Tim enkele experimenten uitgevoerd waaruit blijkt dat mobiele telefoons

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat jongeren belangrijke vaardigheden van de 21ste eeuw vinden (#in)

Kennisnet is onlangs een interessant initiatief gestart dat ik van een afstand (en op termijn hopelijk van dichterbij) volg. In co-creatie met jongeren brengen zij namelijk de 21st century skills in kaart, inclusief de betekenis daarvan voor het onderwijs. En wat denk je dat tijdens de eerste bijeenkomst als belangrijke

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sloop de Chinese Muur tussen leren en werken van docenten (#in)

Onderstaande column is vandaag verschenen op de Onderwijsinnovatieblog. De belangrijkste succesfactor bij onderwijsinnovatie is de docent. Wil je leren op een andere manier, en met ICT, vorm geven dan zul je medewerkers daartoe in staat moeten stellen. Door faciliteiten ter beschikking te stellen, en vooral door te investeren in het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan een Europese benchmark studie naar corporate e-learning (#in #OEB11)

Ik ontving gisteren de volgende oproep van de organisatie van de Online Educa Berlijn en Towards Maturity (die vaak goede rapporten over e-learning publiceren). Het zou mooi zijn als de respons vanuit Nederland en Vlaanderen ook groot is. New European benchmark study on corporate learning approaches  ************************************************** Online Educa Berlin

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder