Leiding geven aan zelfverantwoordelijke teams (#in #cvimc)

Teammanager Susanne Smeets van Gilde Opleidingen had in de vijfde workshopronde van de managementconferentie van het Consortium voor Innovatie gekozen voor het Lagerhuisdebat als werkvorm voor het thema leiding geven aan zelfverantwoordelijke teams. Nadat Susanne vanuit het Professioneel Statuut inging op de positie van zelfverantwoordelijke teams, en het verschil tussen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe om gaan met knellende kaders (#in #cvimc)

In de vierde workshopronde van de managememntconferentie van het Consortium voor Innovatie zijn Marcel Spoler en Els Klerks van Gilde Opleidingen ingegaan op de vraag hoe je als teammanager centrale kaders en afspraken hanteerbaar moet maken, als deze kaders en afspraken niet passend blijken te zijn bij jouw situatie. Marcel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leiderschapsgedrag en werkdruk (#in #cvimc)

Marianne Smitsmans van Gilde Opleidingen heeft in het kader van haar masteropleiding onderzoek gedaan naar de beleving van de werkdruk. In haar workshop tijdens de managementconferentie van het Consortium voor Innovatie is zij ingegaan op de uitkomsten hiervan. Eén van de aanleidingen was een medewerkerstevredenheidsonderzoek bij Gilde Opleidingen, uitgevoerd door

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De rol van de teammanager in het bevorderen van beroepstrots (#in #cvimc)

De eerste workshop, die ik van de managementconferentie van het Consortium voor Innovatie heb bijgewoond, was de dubbele workshop van Gilde Opleidingen over beroepstrots. Het was de bedoeling dat CvB-lid Leon Simons en teammanager Nel van Loon deze sessie zouden verzorgen met Alexandrien van der Burgt van de Stichting Beroepseer.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

MBO kan veel leren van het innovatieve vermogen van het CvI (#in #cvimc)

De afgelopen dagen heb ik in Domburg deelgenomen aan de tweejaarlijkse managementconferentie van het Consortium voor Innovatie (CvI). Ik nam hieraan deel vanuit mijn vorige werkgever, Gilde Opleidingen. In een aantal blogposts zal ik hier op terugblikken. Deze bijdrage bevat een overall terugblik. Allereerst wil ik een groot compliment uitdelen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Jutten Simulation wint twee e-learning awards (#in #elearningcongres)

Vanmiddag heeft Jutten Simulation tijdens het Nationale e-learningcongres de twee e-learning awards 2011 ontvangen: De best practice award voor de Just Kassatrainer. De innovatieve award voor de Just Warehousetrainer. Het gaat hierbij om de awards die zijn toegekend door de vakjury, waar ik ook deel van heb mogen uitmaken. Welke inzending

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vertrek naar Domburg (met vermoedelijke radiostilte) (#in #cvimc)

Ik vertrek zo meteen naar Domburg waar morgen de tweejaarlijkse managementconferentie van het Consortium voor Innovatie (CvI). Mijn deelname vloeit voort uit afspraken met mijn oud-werkgever, Gilde Opleidingen. Een straf is het overigens bepaald niet. Ik heb nog altijd met veel plezier deelgenomen aan de conferenties van het CvI. Inhoudelijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De rol van het onderwijs bij kritisch denken? (#in)

Kritisch denken is een bekwaamheid die door de eeuwen heen erg belangrijk is. Wellicht is kritisch denken binnen de post-industriële netwerksamenleving met zijn massa's informatie en interacties extra belangrijk geworden. Een belangrijke taak voor het onderwijs? Dat is maar de vraag als je de inleiding van de bijdrage Can critical

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe je sneller problemen kunt oplossen (#in)

Dan Pink bespreekt een onderzoek waaruit blijkt hoe je sneller problemen kunt oplossen. Het onderzoek bestaat uit een aantal experimenten, waaruit je drie tips kunt halen: Los problemen samen met iemand anders op. Los problemen voor iemand anders op. Laat iemand anders oplossingen voor jouw probleem bedenken. Of doe alsof

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder